TOP ZNAČKY

Reklamačný poriadok

   Reklamačný formulár na stiahnutie 

Žiadosť o vyzdvihnutie tovaru na reklamáciu/vrátenie prostredníctvom GLS

1 Reklamačný poriadok ( zodpovednosť za vady, záruka, reklamácie )

1.0 Predávajúci zodpovedá za vady tovaru a kupujúci je povinný reklamáciu bezodkladne uplatniť u predávajúceho podľa platného reklamačného poriadku.

1.1 Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný Reklamačný poriadok zverejnený na internetovej stránke predajcu www.suncycle.sk. Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že si Obchodné podmienky a teda aj Reklamačný poriadok prečítal a v celom rozsahu s ním súhlasí a zároveň potvrdzuje, že bol riadne informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z . z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon").

1.2 Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od predávajúceho vo forme elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.

1.3 Reklamačný poriadok v tejto podobe je platný pre všetky obchodné prípady, pokiaľ nie sú zmluvne dojednané iné záručné podmienky.

1.4 Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho záruku len na tovar, ktorý vykazuje vady, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho.

1.5 Kupujúci je povinný vykonať prehliadku tovaru pri prevzatí tovaru. Pokiaľ tak neučiní, môže uplatniť nároky z vád zistených pri tejto prehliadke, len keď preukáže, že tieto vady mal tovar už v čase prevzatia tovaru.

1.6 Počas záručnej doby má zákazník právo na bezplatné odstránenie vady po predložení tovaru vrátane príslušenstva, dokumentácie a návodu spolu so záručným listom a dokladom o zaplatení.

1.7 Ak tovar vykazuje vady, zákazník má právo uplatniť reklamáciu v prevádzkarni predávajúceho v súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona tak, že doručí tovar do prevádzkarne predávajúceho a vyplní formulár na uplatnenie reklamácie a doručí ho predávajúcemu. Podobu formulára určí predávajúci a jeho vzor umiestni na internetovej stránke predávajúceho. Ak takýto formulár na stránke nie je, kupujúci je povinný zaslať spolu s reklamovaným tovarom sprievodný list kde uvedie : meno kupujúceho, číslo faktúry/objednávky, názov reklamovaného tovaru, dátum nákupu a stručný popis reklamovaného tovaru. Kupujúci je povinný vo formulári presne označiť druh a rozsah vád tovaru. Reklamačné konanie tovaru, ktorý sa dá objektívne doručiť predávajúcemu začína dňom, kedy sú splnené všetky nasledujúce podmienky:

1. doručenie vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie od kupujúceho predávajúcemu, prípadne doručenie listu s údajmi ktoré vypíše sám kupujúci a to meno a priezvisko kupujúceho, adresu kupujúceho, dátum nákupu reklamovaného tovaru spolu s číslom faktúry, prípadne spolu s číslom objednávky a popis závady reklamovaného tovaru.
2. doručenie reklamovaného tovaru od kupujúceho predávajúcemu,

Ak budete tovar zasielať naspäť poštou alebo Vami vybranou kurierskou spoločnosťou, predávajúci odporúča kupujúcemu zásielku s tovarom si poistiť. Tovar zaslaný na dobierku predávajúci nepreberá.

Tovar može odberateľ zaslať naspäť Slovenskou poštou alebo jemu vybranou kurierskou alebo inou prepravnou spoločnosťou na adresu prevádzkovateľa. Rovnako môže k zaslaniu tovaru naspäť prevádzkovateľovi využiť prevádzkovateľom ponúkanú službu kurierskej spoločnosti GLS pod názvom Pick&ReturnService vyplnením Žiadosti o vyzdvihnutie tovaru na reklamáciu/vrátenie prostredníctvom GLS ktorú nájde v sekcii FAQ/často kladené otázky a sekcii Reklamačný poriadok. Zákazním v žiadosti vyplní svoje meno, adresu vyzvihnutia balíka, svoj tel.kontakt pre kuriera, dátum požadovaného vyzdvihnutia a názov tovaru ktorý chce vrátiť, prípadne reklamovať. Táto služba je pre všetkých zákazníkov dostupná zdarma a hradí ju v plnej výške prevádzkovateľ.  

Začiatok reklamačného konania je zároveň dňom uplatnenia reklamácie. Reklamovaný tovar je nutné doručiť do sídla predávajúceho a to na adresu :

Matúš Pribela SUNCYCLE
Obuvnícka 1120
95801 Partizánske

Tovar nám nezasielajte na dobierku! Takto doručené zásielky nepreberáme! Všetky Vaše náklady spojené s reklamáciou tovaru ( ak bude reklamácia uznaná ) Vám uhradíme po ukončení reklamácie a to buď na Váš účet, alebo poštovou poukážkou na Vašu adresu ( podľa toho ktorú z týchto možností si zvolíte ).   

1.8 Predávajúci je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni, v ktorej je prijatie reklamácie možné, teda vo svojom sídle alebo u určenej osoby v súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona.

1.9 V mieste určenom podľa bodu 7.8 týchto všeobecných obchodných podmienok na prijímanie reklamácií je predávajúci povinný zabezpečiť prítomnosť osoby poverenej vybavovať reklamácie v súlade s ust. § 18 ods. 3 Zákona.

1.10 Kupujúci je povinný reklamovať vady tovaru u predávajúceho bez zbytočného odkladu, inak kupujúcemu zaniká právo voči predávajúcemu na bezplatné odstránenie vady.

1.11 Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme mailu alebo v písomnej podobe, v ktorom je povinný presne označiť vady tovaru v súlade s ust. § 18 ods. 5 Zákona a poučiť spotrebiteľa o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.

1.12 Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje je predávajúci alebo určená osoba povinná určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa ust. § 2 písm. m) Zákona ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie predávajúci alebo určená osoba reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. O ukončení reklamačného konania a výsledku reklamácie informuje predávajúci kupujúceho formou dohodnutou medzi obidvoma zmluvnými stranami (e-mailom alebo doporučeným listom) a zároveň bude kupujúcemu spolu s tovarom doručený reklamačný protokol.

1.13 Kupujúci nemá právo uplatniť záruku na vady, o ktorých bol predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.

1.14 Predávajúci si vyhradzuje právo nahradiť vadný tovar ktorý nie je možné opraviť za iný obdobný tovar s porovnateľnými technickými parametrami po vzájomnej dohode s kupujúcim.

1.15 Nárok na uplatnenie záruky u predávajúceho kupujúcim zaniká:

1. nepredložením dokladu o zaplatení, dodacieho listu alebo záručného listu, príslušenstva alebo dokumentácie tovaru,
2. neoznámením zjavných vád pri prevzatí tovaru,
3. uplynutím záručnej doby tovaru,
4. mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim,
5. používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu,
6. neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
7. poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi platnými v SR,
8. poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,
9. poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
10. neodborným zásahom, poškodením pri doprave, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
11. zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.

1.16 Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:

1. odovzdaním opraveného tovaru,
2. výmenou tovaru,
3. vrátením kúpnej ceny tovaru,
4. vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru po vzájomnej dohode s kupujúcim,
5. písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia,
6. odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.

1.17 Predávajúci je povinný o spôsobe určenia spôsobu vybavenia reklamácie a o vybavení reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie prostredníctvom poskytovateľa poštovej alebo kuriérskej alebo donáškovej služby, alebo prostredníctvom e-mailu.

1.18 Záručná doba je 24 mesiacov (pokiaľ nie je pre konkrétne prípady stanovená iná záručná doba) a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim.

1.19 Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.

1.20 V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedený vymenený tovar, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe pôvodného dodacieho listu a tohto reklamačného dokladu. v prípade výmeny tovaru za nový začne bežať záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar.

1.21 Všetky záručné opravy sú v prípade, ak do času ich uplatnenia nezanikol nárok na uplatnenie záruky podľa bodu 7.15 týchto všeobecných obchodných podmienok, bezplatné.

1.22 Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu, bude reklamácia vybavená v závislosti od rozhodnutia kupujúceho podľa bodu 7.12. týchto reklamačných a obchodných podmienok nasledujúcim spôsobom:

1. predávajúci zabezpečí odstránenie vady, alebo
2. predávajúci vadný tovar vymení.

1.23 Pokiaľ sa jedná o vadu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných vád, a ktoré bránia tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný ako bez vady, predávajúci vybaví v závislosti od rozhodnutia kupujúceho podľa bodu 7.12. týchto reklamačných a obchodných podmienok reklamáciu nasledujúcim spôsobom:

1. výmenou tovaru za nový, alebo
2. výmenou tovaru za tovar iný funkčný rovnakých alebo lepších technických parametrov, alebo
3. v prípade, že nemôže predávajúci vykonať výmenu tovaru za iný, vybaví reklamáciu vystavením dobropisu na vadný tovar.

1.24 Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené vo formulári na uplatnenie reklamácie.

1.25 Pre účely reklamácie sa za viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu považuje výskyt jednej odstrániteľnej vady viac ako dva krát.

1.26 Pre účely reklamácie sa za väčší počet rôznych odstrániteľných vád považuje výskyt viac ako troch rôznych odstrániteľných vád súčasne.

1.27 Pre účely reklamácie sa za dobu, ktorá je považovaná za dobu, počas ktorej nemôže kupujúci riadne užívať tovar doba, počas ktorej po uzavretí kúpnej zmluvy nemôže kupujúci pre vady tovaru užívať tovar spolu viac ako 180 dní.

1.28 Oprávnenie kupujúceho na uplatnenie reklamácie vady tovaru je po tom, ako využil svoje právo a požiadal predávajúceho o odstránenie vady tovaru podľa bodu 7.7. týchto reklamačných a obchodných podmienok skonzumované a bez ohľadu na výsledok reklamácie už opätovne nie je oprávnený pre tú istú jedinečnú vadu (nie vadu rovnakého druhu) uplatňovať reklamáciu opakovane.

1.29 V prípade, že predávajúci ukončí reklamačné konanie ako odôvodnené zamietnutie reklamácie, ale vada výrobku objektívne jestvuje a nebola odstránená, môže si kupujúci uplatniť svoje právo na odstránenie vady tovaru prostredníctvom súdu.

2 Vrátenie tovaru

2.1 Vrátenie tovaru zakúpeneho v internetovom obchode www.suncycle.sk je možné bez uvedenie dôvodu do 90 dní od doručenia tovaru! Toto ustanovenie se týka tovaru zaslaného Slovenskou poštou, alebo prepravnou spoločnosťou GLS, ale netýka se tovaru, ktorý bol zakúpený osobným odberom. Oznámenie odberateľa o odstúpení od zmluvy uzatvorenej na diaľku musí byť dodávateľovi doručené do skončenia lehoty pre odstúpenie od zmluvy a dodávateľovi musí byť riadne vrátený kompletný tovar v pôvodnom stave so všetkými dokladmi a dokumentáciou, ktoré boli odberateľovi dodané. Vrátený tovar musí byť bez známok poškodenia, alebo používania. Odberateľ vždy vracia tovar na adresu dodávateľa. Žiadame zákazníkov aby neposielali tovar na dobierku, pretože takto zaslaný tovar nebude z našej strany prevzatý. Doporúčame Vám tovar, ktorý nám posielate poistiť. Po odstúpení a riadnom vrátení tovaru odberateľom je dodávateľ povinný bez zbytočného odkladu ( najneskôr do 14 dní ) vrátiť spotrebiteľovi zaplatenú čiastku za tovar vrátane nákladov, ktoré odberateľ vynaložil v súvislosti s objednaním tovaru. Náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci iba v tom prípade, ak tovar plne zodpovedá kvalitatívnym požiadavkám a zároveň nie je chybný. Za tovar plne zodpovedajúci kvalitatívnym požiadavkám sa považuje tovar rovnakej alebo podobnej charakteristiky, aká je uvedená v ponuke tovaru na internetovej stránke predávajúceho. Odberateľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je predaj tovaru zhotoveného podľa jeho osobitných požiadaviek. Zmluvu uzatvorenú na diaľku s odberateľom možno zrušiť len za podmienok stanovených zákonom o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji č. 108/2000 Z.z.

2.2 Tovar može odberateľ zaslať naspäť Slovenskou poštou alebo jemu vybranou kurierskou alebo inou prepravnou spoločnosťou na adresu prevádzkovateľa. Rovnako môže k zaslaniu tovaru naspäť prevádzkovateľovi využiť prevádzkovateľom ponúkanú službu kurierskej spoločnosti GLS pod názvom Pick&ReturnService vyplnením Žiadosti o vyzdvihnutie tovaru na reklamáciu/vrátenie prostredníctvom GLS ktorú nájde v sekcii FAQ/často kladené otázky a sekcii Reklamačný poriadok. Zákazním v žiadosti vyplní svoje meno, adresu vyzvihnutia balíka, svoj tel.kontakt pre kuriera, dátum požadovaného vyzdvihnutia a názov tovaru ktorý chce vrátiť, prípadne reklamovať. Táto služba je pre všetkých zákazníkov dostupná zdarma a hradí ju v plnej výške prevádzkovateľ.